2008. június 18., szerda

a cölöp

... gyakorlás közben kidőlt egy cölöp. Cserélni kellett, így kerestem egy nagy fát - melyből jó cölöp lesz, hogy becipeljem a FALUba. Kinlódtam, szakadt rólam a víz.

- Nem kell segítség? - kérdezte a Mester.
- Á, bírom Mester! Bírom. - mondtam, de már nem tudom, nem emlékszem, mennyi időt töltöttem el az akáctörzs rángatásával, de sokat, az biztos.
- Nem megy sajnos. - mondtam belátóan. - nem próbáltad igazán! - tette hozzá a Mester.



Akarattal minden sikerülhet. Ha visszatekintesz a múltba, a korábbi gyakorlásokra, minden könnyűnek tűnik. Egy szerzetes - még Kínában - azt mondta nekem; "az életet hátrafelé értheted meg, de csak előrefelé élheted". És valóban, így van ez. A Mester megmutatta nekem, hogy lélekjelenléttel és erős összpontosítással minden megoldható. Te is sokszor érezted már, hogy a cél távolinak, messzinek tűnik. Minél nehezebb a feladat, minél nehezebb a cölöpfa, annál édesebb a jutalom, annál jobban ízlik a gyümölcs. Gyakorolni nem fizikálisan kell, mint inkább a bensőddel. Hittel, lélekkel, kitartással, alázattal, erős akarattal - hogy lépésről lépésre, tovább juss.

Nincsenek megjegyzések: